menu

Veelgestelde vragen

Voor elke vraag of uitdaging de juiste oplossing

Algemeen

Spril is een detacherings- en adviesbureau gespecialiseerd in Workforce Management (WFM) en Personeelsplanning. We helpen organisaties met het optimaliseren van hun planprocessen. Daarnaast leiden we ook op in onze Spril Academie.

Lees op deze pagina alles over onze dienstverlening.

We werken met organisaties in diverse sectoren zoals de zakelijke dienstverlening (klantcontactcenter), zorg, overheid, vervoer, logistiek, beveiliging en retail.

We handelen snel! We hebben vaak binnen enkele dagen een match voor je gevonden, afhankelijk van je specifieke vraag en de beschikbaarheid van de juiste professional. We handelen snel en zorgen ervoor dat je zo snel mogelijk de ondersteuning krijgt die je nodig hebt.

We starten met een intake om jouw behoeften goed te begrijpen en te bepalen wat er precies nodig is. Vervolgens selecteren we de beste match voor jouw vraagstuk en sturen we een voorstel. Daarna volgt een klikgesprek tussen de kandidaat en jouw organisatie. Als er van beide kanten een klik is, kan de collega zo snel mogelijk aan de slag!

We zijn persoonlijk in ons contact, zijn daadkrachtig en hebben bravoure. We zetten in op blijvende verbetering voor zowel klanten als collega’s. Wij zijn een partner in life!

We zijn erg flexibel hierin en kunnen voor zowel korte inzet als langdurige projecten geschikte professionals leveren.

Elke aanvraag vliegen wij aan als een maatwerkverzoek. De kosten zijn afhankelijk van de duur en aard van het project. Neem contact met ons op voor een offerte op maat.

Spril België is gevestigd in de MeetDistrict, Ottergemsesteenweg-Zuid 808 B 231, 9000 Gent.

Onze dienstverlening is beschikbaar in heel België!

We nemen vaak binnen 1 werkdag contact met je op. Wil je sneller antwoord op je vraag? Dan kan je ons bellen via +32 487 50 87 46 of mailen via info@spril.be

Inhoudelijk

Door een goede balans te vinden tussen benodigde en beschikbare capaciteit. Met een effectief WFM of PP proces voorkom je overbelasting en zorg je voor voldoende rustmomenten, wat bijdraagt aan een lager ziekteverzuim.

Tussen twee diensten moet een medewerker minimaal 11 uur rust hebben in een periode van 24 uur. Er zijn uitzonderingen mogelijk (bijv. ploegwerk, continu-/semi-continu-arbeid of overmacht) waarbij die 11 uur kunnen worden onderschreden.

Wij hebben alle kennis in huis om jou verder te helpen een goede keuze te maken in de aanschaf van een softwarepakket, maar ook om je te helpen meer rendement uit jouw huidige pakket te halen. Wil je graag meer informatie over wat een WFM-pakket voor jouw contactcenter kan betekenen? Neem dan contact met ons op!

Eén van de redenen waarom een organisatie kiest voor zelfroosteren, is het verhogen van de medewerkerstevredenheid. Bijna iedereen vindt het fijn om invloed te hebben op zijn of haar rooster.  Roosters die al enkele weken vooruit worden gepubliceerd, maar door een ander zijn gemaakt, leveren een mindere mate van medewerkerstevredenheid en betrokkenheid op dan de roosters waar men zelf invloed op heeft kunnen uitoefenen.

Ja, dat kan zeker. Poolmanagement of capaciteitsbeheer is het dusdanig inrichten van de groep medewerkers, dat deze kan meebewegen met de variatie in klantvraag, nu en in de toekomst. Het is een onderdeel van de kwaliteitscirkel. Lees er alles over op deze pagina.

In België mag iemand normaal max. 8 uur per dag werken.
Bij consignatie telt alleen de tijd dat iemand écht werkt, niet de hele bereikbaarheidsperiode.
Zodra iemand effectief 13 uur werkt, overtreed je de rust- en arbeidstijdregels, tenzij de cao daar een uitzondering voor maakt.

Bij Spril maken we een onderscheid tussen WFM in de klantcontactcentra en alle overige branches in Personeelsplanning. Denk hierbij aan zorg, retail en overheid.

Spril is een detacherings- en adviesbureau gespecialiseerd in Workforce Management (WFM) en Personeelsplanning. We helpen organisaties met het optimaliseren van hun planprocessen. Daarnaast leiden we ook op in onze Spril Academie.

Lees op deze pagina alles over onze dienstverlening.

We werken met organisaties in diverse sectoren zoals de zakelijke dienstverlening (klantcontactcenter), zorg, overheid, vervoer, logistiek, beveiliging en retail.

We handelen snel! We hebben vaak binnen enkele dagen een match voor je gevonden, afhankelijk van je specifieke vraag en de beschikbaarheid van de juiste professional. We handelen snel en zorgen ervoor dat je zo snel mogelijk de ondersteuning krijgt die je nodig hebt.

We starten met een intake om jouw behoeften goed te begrijpen en te bepalen wat er precies nodig is. Vervolgens selecteren we de beste match voor jouw vraagstuk en sturen we een voorstel. Daarna volgt een klikgesprek tussen de kandidaat en jouw organisatie. Als er van beide kanten een klik is, kan de collega zo snel mogelijk aan de slag!

We zijn persoonlijk in ons contact, zijn daadkrachtig en hebben bravoure. We zetten in op blijvende verbetering voor zowel klanten als collega’s. Wij zijn een partner in life!

We zijn erg flexibel hierin en kunnen voor zowel korte inzet als langdurige projecten geschikte professionals leveren.

Elke aanvraag vliegen wij aan als een maatwerkverzoek. De kosten zijn afhankelijk van de duur en aard van het project. Neem contact met ons op voor een offerte op maat.

Spril België is gevestigd in de MeetDistrict, Ottergemsesteenweg-Zuid 808 B 231, 9000 Gent.

Onze dienstverlening is beschikbaar in heel België!

We nemen vaak binnen 1 werkdag contact met je op. Wil je sneller antwoord op je vraag? Dan kan je ons bellen via +32 487 50 87 46 of mailen via info@spril.be

Door een goede balans te vinden tussen benodigde en beschikbare capaciteit. Met een effectief WFM of PP proces voorkom je overbelasting en zorg je voor voldoende rustmomenten, wat bijdraagt aan een lager ziekteverzuim.

Tussen twee diensten moet een medewerker minimaal 11 uur rust hebben in een periode van 24 uur. Er zijn uitzonderingen mogelijk (bijv. ploegwerk, continu-/semi-continu-arbeid of overmacht) waarbij die 11 uur kunnen worden onderschreden.

Wij hebben alle kennis in huis om jou verder te helpen een goede keuze te maken in de aanschaf van een softwarepakket, maar ook om je te helpen meer rendement uit jouw huidige pakket te halen. Wil je graag meer informatie over wat een WFM-pakket voor jouw contactcenter kan betekenen? Neem dan contact met ons op!

Eén van de redenen waarom een organisatie kiest voor zelfroosteren, is het verhogen van de medewerkerstevredenheid. Bijna iedereen vindt het fijn om invloed te hebben op zijn of haar rooster.  Roosters die al enkele weken vooruit worden gepubliceerd, maar door een ander zijn gemaakt, leveren een mindere mate van medewerkerstevredenheid en betrokkenheid op dan de roosters waar men zelf invloed op heeft kunnen uitoefenen.

Ja, dat kan zeker. Poolmanagement of capaciteitsbeheer is het dusdanig inrichten van de groep medewerkers, dat deze kan meebewegen met de variatie in klantvraag, nu en in de toekomst. Het is een onderdeel van de kwaliteitscirkel. Lees er alles over op deze pagina.

In België mag iemand normaal max. 8 uur per dag werken.
Bij consignatie telt alleen de tijd dat iemand écht werkt, niet de hele bereikbaarheidsperiode.
Zodra iemand effectief 13 uur werkt, overtreed je de rust- en arbeidstijdregels, tenzij de cao daar een uitzondering voor maakt.

Bij Spril maken we een onderscheid tussen WFM in de klantcontactcentra en alle overige branches in Personeelsplanning. Denk hierbij aan zorg, retail en overheid.

Jouw uitdagingen

Verhogen medewerkerstevredenheid

Ervaren jouw medewerkers een hoge werkdruk? Zijn ze ontevreden over de balans tussen werk een privé? Of gaat de samenwerking tussen de operatie en je WFM-afdeling moeizaam? Dan is het tijd om goed naar de processen te kijken. Maak ze passend, betrek je medewerkers hierbij en investeer in de samenwerking. Met als gevolg: begrip en blije medewerkers.

Zelfroosteren

Houd al je medewerkers maar eens tevreden met die werktijden, die opgelegde beschikbaarheid, die veranderende roosters. Dat is zeker niet gemakkelijk. Maar je wil natuurlijk wel bijdragen aan een goede werk-privébalans en laten zien dat je goed werkgeverschap hoog in het vaandel draagt. En dan moet je ook nog meebewegen in een snel ontwikkelende markt. Spril heeft het antwoord: zelfroosteren.

Optimalisatie en verbeteren bereikbaarheid

Bereikbaarheid van het contactcenter en klantbeleving hebben een directe relatie. Slechte bereikbaarheid laat de klantbeleving kelderen, terwijl goede bereikbaarheid relatief weinig doet voor de klanttevredenheid. De keuze is aan jou: welk niveau wil je bereiken en wat heb je daarvoor over? Om antwoord op die vraag te vinden, hebben we het bij Spril graag met je over het gewenste servicelevel. Dat level legt een verband bloot tussen de gewenste resultaten en de benodigde middelen. Daarmee is het een evenwichtig, concreet doel voor planning en budgettering.

Tijdelijk invullen van WFM functies

Workforce Management is een vak. Wij begrijpen dat jij daar af en toe best wat ondersteuning bij kunt gebruiken. Die ondersteuning hebben wij in huis. Planners, forecasters, trafficers, roostermedewerkers, data-analisten, all-round WFM’ ers; wij zetten ze graag in om jouw organisatie te optimaliseren.

Inrichting Learning loops

Successen zijn mooi, van fouten leer je meer. Maar hoe maak je je omgeving zo, dat fouten maken kan en mag, én dat daarvan geleerd wordt? Daar helpen wij je graag bij. We zijn specialist in het inrichten van learning loops.

Van data, informatie maken

Data is prachtig, het gaat erom wat je ermee kunt en doet. Ingewikkelde WFM-rapportages en losstaande databergen lossen meestal weinig op. Wij van Spril begrijpen hoe we de data kunnen omzetten naar direct bruikbare informatie. Onze specialisten ontwikkelen maatwerkrapportages waar je echt wat aan hebt door databronnen te analyseren, samen te voegen en te ontginnen. We werken volgens de kennispiramide en de 5B’s omdat die methode leidt tot ongekend inzicht en aanzet tot acties.

Een goede planning/rooster maken

Een goed rooster maken in een klantcontactcentrum is jongleren voor gevorderden. Het vereist vaardigheden die verder reiken dan alleen analytische. Een planner moet namelijk rekening houden met verschillende belangen. De klant wil altijd geholpen worden; de medewerker houdt van vaste werkuren; de manager denkt aan het servicelevel én de wensen van de medewerkers; de teamleider wil zo veel mogelijk meetbaar hebben, de senior executive heeft ook het kostenplaatje en de efficiëntie in het hoofd.

Verlagen personeelskosten

Kosten besparen zonder aan kwaliteit in te boeten. Dat lijkt een onmogelijke opgave en tóch kan het. Door processen slimmer in te richten is veel winst te behalen. Maar misschien kan er wel meer. Onze specialisten zoeken graag samen met je uit wat.

Implementeren besturingsmethodieken

Het besturen van een klantcontactcenter of een Workforce managementafdeling vereist de juiste methodiek. Maar welke is dat? Dat weten de specialisten van Spril. Ze bekijken samen met jou of jouw besturingsmethodiek voldoet en welke methodiek passend zou zijn.

Meer weten?

Laat hier je telefoonnummer achter, en onze collega’s bellen je zo snel mogelijk terug om je meer te vertellen over Spril!

Ik zoek een interimmer

Sluit venster

Vul je gegevens in

Offerte aanvragen

Sluit venster

Uw gegevens